Webinar 'Omnichannel aanpak in de praktijk'

Webinar 'Omnichannel aanpak in de praktijk'

Welke kansen biedt een omnichannel aanpak en hoe doe je dat? Tijdens het webinar ‘Omnichannel in de praktijk’ op 30 september a.s. een presentatie van diverse praktijkcases, do's en dont's en een blik achter de schermen van de omnichannel aanpak.

  • 9:45-10:00 uur Digitale inloop
  • 10:00-10:10 uur Welkomstwoord door Otto Thors
  • 10:10-10:25 uur Introductie Omnichannel door Zakia Boucetta -programma manager omnichannel VNG Realisatie & Willem Pieterson -strategisch adviseur dienstverlening/omnichannel.
  • 10:25-11:05 uur Presentatie Mijn Den Haag – Vincent van Beek – Productowner MijnDenHaag & Ilse van der Hoeven- Senior Beleidsadviseur Innovatie en Dienstverlening Gemeente Den Haag.
  • In deze sessie vertellen we je over MijnDenHaag, de persoonlijke online omgeving voor inwoners en ondernemers van gemeente Den Haag. We nemen je mee in hoe het werkt, wat we hebben geleerd, plannen en ambities voor de toekomst en de rol van een MijnOmgeving binnen de VNG omnichannel strategie.
  • 11:05-11:15 uur Pauze
  • 11:15-11:45 uur 4x Breakout sessies:
    1. Gemeente Amsterdam - Martijn Smits - Customer & User Experience Lead.
      Hoe past de Gemeente Amsterdam de bouwstenen ‘kanaalinzet’, ‘kanaalsturing’, ‘kanaalinrichting’ en ‘datagestuurde interactie’ toe en hoe deze verbonden zijn binnen het ontwerpen van de online interactie met Amsterdammers?
    2. Gemeente Ooststellingwerf - Hester van der Schaaf -Programmamanager Dienstverlening.
      Hoe zorg je ervoor dat je met al de data die tegenwoordig beschikbaar is de juiste data gebruikt om te sturen op kwaliteit van dienstverlening? Tijdens deze presentatie staan we stil bij KPI’s en de rol van KPI’s op de totale dienstverlening.
    3. Gemeente Tilburg - Jesse Leemput -Adviseur Dienstverlening
      Gemeente Tilburg is er van overtuigd dat de omnichannel aanpak noodzakelijk is om klantgerichte dienstverlening te kunnen bieden. Daarom zetten we in op een organisatiebreed CRM en investeren we in standaardisatie van het klantcontact. Verder ontwikkelt Tilburg samen met andere gemeenten de virtuele assistent GEM, een omnichannel concept dat inzetbaar is op meerdere kanalen en onderdeel uitmaakt van de VNG bouwstenen voor de omnichannel aanpak.
    4. UWV- Mark Dillerop -Formule Manager Digitale Dienstverlening
      Omnichannel is een manier van kijken, denken en organiseren. Hoe kijk je naar het totaal aantal klantcontacten, hoe sluit je aan op de behoeften van het kanaalgedrag en hoe organiseren wij ons hierop?
  • 11:45-12:00 uur Afronding en afsluiting

Dit webinar wordt begeleid door Otto Thors, strategisch adviseur dienstverlening bij o.a. VNG Realisatie.

U kunt zich aanmelden voor het webinar.

Heeft u vragen? Stuur een e-mail naar anoek.zijderveld@vng.nl, projectmedewerker Omnichannel bij VNG Realisatie.