Agenda

December 2018

13 Dec

Kennissessie GT/14+: Telefonie en de kunst van het samenspel (FO-BO)

Seats2Meet te Utrecht

Is het samenspel tussen front- en backoffice een boost of een belemmering voor telefonisch klantcontact? Wat zijn interessante ervaringen uit de praktijk? Wat kun jij doen om het samenspel tussen front en back office te versterken? Hoe maak je van dilemma's en blokkades in samenwerking weer mogelijkheden voor groei en ontwikkeling? Wil je mee denken, delen en doen rondom deze thema's? Kom dan naar de Kennissessie Telefonie en de kunst van het samenspel, georganiseerd door het team GT/14+ van VNG Realisatie.

Bekijk dit agenda-item
13 Dec

Leermodule Meten & verbeteren - Intervisie

Koninklijke Nederlandse Munt

Met de Leermodule Meten & Verbeteren website verbetert u uw online dienstverlening en maakt deze klantgericht.

Bekijk dit agenda-item
13 Dec

Meetup over Veiligheids Informatie Knooppunt (VOL)

nnb Utrecht

Op donderdag 13 december organiseert VNG Realisatie een bijeenkomst over het Veiligheids Informatie Knooppunt (VIK). Het VIK is een instrument dat gemeenten kunnen inzetten in de strijd tegen ondermijning.

Bekijk dit agenda-item
13 Dec

Klantreizen voor samenwerkingspartners

Igluu

Bent u geïnteresseerd in de methode klantreizen? Kom dan donderdagmiddag 13 december naar de workshop over klantreizen. De middag is een introductie op de uitgebreide leermodule klantreizen.

Bekijk dit agenda-item
18 Dec

Ateliersessie Informatievoorziening Omgevingswet

Eenhoorn Amersfoort

VNG Realisatie organiseert Ateliersessies over de Uitwerking Informatievoorziening Omgevingswet (UIVO). Tijdens de Ateliersessies komen diverse invalshoeken aan bod: architectuur, dienstverlening, kerninstrumenten, planvorming, vergunningverlening, toezicht en handhaving.

Bekijk dit agenda-item
08 Jan

IBD Crisisgame

VNG

Op 8 januari organiseert de IBD op locatie VNG een IBD Crisisgame van 9:30-11:30 uur. Gemeente De Natte Meren is gehackt. U staat voor de taak deze hack samen met andere gemeentelijke deelnemers zo efficiënt mogelijk te bestrijden. Analyseer de risico’s, voorkom dat de data bij onbevoegden terechtkomt, beperk de schade en achterhaal wie de dader is.

Bekijk dit agenda-item
09 Jan

ENSIA Regiobijeenkomst Den Haag

Den Haag

In januari start de fase 'Verantwoorden' in het ENSIA-proces. Welke stappen zet u voor de horizontale en verticale verantwoording? Deze vraag staat centraal tijdens een nieuwe ronde regiobijeenkomsten rondom ENSIA.

Bekijk dit agenda-item
10 Jan

ENSIA Regiobijeenkomst Assen

Assen

In januari start de fase 'Verantwoorden' in het ENSIA-proces. Welke stappen zet u voor de horizontale en verticale verantwoording? Deze vraag staat centraal tijdens een nieuwe ronde regiobijeenkomsten rondom ENSIA.

Bekijk dit agenda-item
11 Jan

ENSIA Regiobijeenkomst Alkmaar

Alkmaar

In januari start de fase 'Verantwoorden' in het ENSIA-proces. Welke stappen zet u voor de horizontale en verticale verantwoording? Deze vraag staat centraal tijdens een nieuwe ronde regiobijeenkomsten rondom ENSIA.

Bekijk dit agenda-item
14 Jan

ENSIA regiobijeenkomst Nijmegen

Nijmegen

In januari start de fase 'Verantwoorden' in het ENSIA-proces. Welke stappen zet u voor de horizontale en verticale verantwoording? Deze vraag staat centraal tijdens een nieuwe ronde regiobijeenkomsten rondom ENSIA.

Bekijk dit agenda-item
15 Jan

ENSIA regiobijeenkomst Eindhoven

Eindhoven

​​​​​​​In januari start de fase 'Verantwoorden' in het ENSIA-proces. Welke stappen zet u voor de horizontale en verticale verantwoording? Deze vraag staat centraal tijdens een nieuwe ronde regiobijeenkomsten rondom ENSIA.

Bekijk dit agenda-item
17 Jan

Maak nu werk van de circulaire economie!

Igluu

De overheid is er duidelijk over: in 2050 is onze economie 100% circulair. Bent u benieuwd wat dit betekent voor uw gemeente? VNG organiseert op donderdag 17 januari in de week van de circulaire economie een interactieve sessie over dit onderwerp. U bent van harte welkom. 

Bekijk dit agenda-item
29 Jan

Reflectiebijeenkomst klantreizen

Utrecht

De leermodule klantreizen is een combinatie van online en offline kennissessies. Hierdoor is het voor deelnemers eenvoudiger om deel te nemen.

Bekijk dit agenda-item
31 Jan

Conferentie 'Gemeenten en BIM'

Stadhuis gemeente 's-Hertogenbosch

Ook in de bouw gaat de digitalisering razendsnel. Uw gemeente krijgt wellicht al 3D-modellen aangeleverd bij een vergunningaanvraag of aanvragen voor digitale areaalinformatie. Steeds meer gemeenten ontdekken de voordelen van het Bouw Informatie Model, kortweg BIM.

Bekijk dit agenda-item
31 Jan

GGI-Netwerk regiobijeenkomst gemeente Zutphen

nnb gemeente Zutphen

Gemeenten kunnen nu starten met de implementatie van GGI-Netwerk. Daarom organiseren verschillende gemeenten samen met de accountmanagers van VNG Realisatie regiobijeenkomsten in het land.

Bekijk dit agenda-item
31 Jan

Workshop 2 leermodule klantreizen (VOL)

Beatrixgebouw Jaarbeurs Utrecht

Klantreizen zijn een middel om beter inzicht te krijgen in hoe klanten de dienstverlening van een gemeente ervaren. Daarmee krijgt u grip op klantbeleving en klanttevredenheid.

Bekijk dit agenda-item
13 Feb

Uitreiking gouden api voor de 'beste API van de overheid'

Prodentfabriek

Tijdens een feestelijke meet-up op 13 februari 2019, maakt het Kennisplatform API bekend wie van de tien genomineerden API's naar huis gaat met het gouden api voor de 'beste API van de overheid'.

Bekijk dit agenda-item
14 Feb

Zaaksystemen in Beeld LIVE!

1931 Congrescentrum

De insteek is om bezoekers in één dag de mogelijkheid te bieden om een groot aantal zaaksystemen werkend te bekijken en hierover in gesprek te gaan met de leverancier. Interessant voor als u binnenkort een zaaksysteem gaat aanschaffen, er net één hebt aangeschaft of juist al een tijd ervaring hebt.

Bekijk dit agenda-item
13 Mar

Congrestival samen organiseren: DURF en vertrouwen

De Fabrique

Samen organiseren vraagt om durf en vertrouwen. Durf om het beter en anders te doen, vertrouwen om dit met elkaar te doen. Maar wat betekent dit precies en hoe vult u dat in? Gemeenten komen op 13 maart 2019 op het congrestival bij elkaar om hun uitvoeringsvraagstukken binnen maatschappelijke opgaven te verkennen en concrete oplossingen te delen.

Bekijk dit agenda-item
04 Jun

Workshop Klantreizen in een halve dag

Beatrixgebouw Meet-up Utrecht

Een klantreis is een middel om in kaart te brengen hoe klanten de gemeentelijke dienstverlening ervaren. Daarmee krijgt u grip op klantbeleving en klanttevredenheid. De workshop 'Klantreizen in een halve dag' is een verkorte versie van de leermodule klantreizen. In een interactieve middag krijgt u inzicht in wat een klant écht belangrijk vindt, zodat u daarop kunt inspelen en uw burgers of ondernemers beter kunt bedienen.

Bekijk dit agenda-item
12 Sep

Workshop Klantreizen in een halve dag

Beatrixgebouw Meet-up Utrecht

Een klantreis is een middel om in kaart te brengen hoe klanten de gemeentelijke dienstverlening ervaren. Daarmee krijgt u grip op klantbeleving en klanttevredenheid. De workshop 'Klantreizen in een halve dag' is een verkorte versie van de leermodule klantreizen. In een interactieve middag krijgt u inzicht in wat een klant écht belangrijk vindt, zodat u daarop kunt inspelen en uw burgers of ondernemers beter kunt bedienen.

Bekijk dit agenda-item
19 Nov

Workshop Klantreizen in een halve dag

Beatrixgebouw Meet-up Utrecht

Een klantreis is een middel om in kaart te brengen hoe klanten de gemeentelijke dienstverlening ervaren. Daarmee krijgt u grip op klantbeleving en klanttevredenheid. De workshop 'Klantreizen in een halve dag' is een verkorte versie van de leermodule klantreizen. In een interactieve middag krijgt u inzicht in wat een klant écht belangrijk vindt, zodat u daarop kunt inspelen en uw burgers of ondernemers beter kunt bedienen.

Bekijk dit agenda-item