Agenda

September 2021

20 Sep

Webinar GGI-Veilig: DDI-Management als oplossing voor vereenvoudigd beheer

VNG Realisatie houdt in het kader van GGI-Veilig een webinar over DDI-Management. Het is het eerste webinar in een serie van drie. In elk van deze behandelt een van de leveranciers een zelfgekozen product/dienst uit het portfolio van Aanvullende security producten/diensten. Leverancier Telindus bijt het spits af met DDI-Management.

Bekijk dit agenda-item
21 Sep

Klantreis werkdomein

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het werkdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
21 Sep

Klantreis inburgering

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het inburgeringsdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
21 Sep

Bijpraatsessies nieuwe Wet inburgering informatievoorziening

Online

De ingangsdatum van de Wet inburgering nadert. Gemeenten zijn druk bezig met de inrichting van hun werkprocessen en informatievoorziening. Er is veel ondersteunende informatie beschikbaar. Om gemeenten nog beter te faciliteren bij deze inrichting, organiseert VNG Realisatie kleinschalige bijpraatsessies.

Bekijk dit agenda-item
22 Sep

Bijpraatsessies nieuwe Wet inburgering informatievoorziening

Online

De ingangsdatum van de Wet inburgering nadert. Gemeenten zijn druk bezig met de inrichting van hun werkprocessen en informatievoorziening. Er is veel ondersteunende informatie beschikbaar. Om gemeenten nog beter te faciliteren bij deze inrichting, organiseert VNG Realisatie kleinschalige bijpraatsessies.

Bekijk dit agenda-item
23 Sep

Reviewsessie werkdomein

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het werkdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de werkzoekende in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de werkzoekende de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
23 Sep

Klantreis Inburgering

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het inburgeringsdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
23 Sep

Bijpraatsessies nieuwe Wet inburgering informatievoorziening

Online

De ingangsdatum van de Wet inburgering nadert. Gemeenten zijn druk bezig met de inrichting van hun werkprocessen en informatievoorziening. Er is veel ondersteunende informatie beschikbaar. Om gemeenten nog beter te faciliteren bij deze inrichting, organiseert VNG Realisatie kleinschalige bijpraatsessies.

Bekijk dit agenda-item
28 Sep

Reviewsessie inburgering

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het inburgeringsdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
28 Sep

Webinar PGB2.0

Online

Iedere 6 weken organiseert VNG Realisatie een webinar over PGB2.0 om gemeenten mee te nemen richting de landelijke implementatie van dit nieuwe systeem voor de uitvoering van het persoonsgebonden budget (pgb). Het webinar van 28 september richt zich op managementinformatie.

Bekijk dit agenda-item
30 Sep

Klantreis inburgering

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het inburgeringsdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
30 Sep

Bijpraatsessies nieuwe Wet inburgering informatievoorziening

Online

De ingangsdatum van de Wet inburgering nadert. Gemeenten zijn druk bezig met de inrichting van hun werkprocessen en informatievoorziening. Er is veel ondersteunende informatie beschikbaar. Om gemeenten nog beter te faciliteren bij deze inrichting, organiseert VNG Realisatie kleinschalige bijpraatsessies.

Bekijk dit agenda-item
30 Sep

Webinar 'Omnichannel aanpak in de praktijk'

Online

Welke kansen biedt een omnichannel aanpak en hoe doe je dat? Tijdens het webinar ‘Omnichannel in de praktijk’ op 30 september a.s. een presentatie van diverse praktijkcases, do's en dont's en een blik achter de schermen van de omnichannel aanpak.

Bekijk dit agenda-item
30 Sep

Ronde tafelsessie: Implementatie Zaakgericht Werken API's

online

De implementatie van de eerste standaard API-specificaties voor gegevensuitwisseling is een complexe opgave voor gemeenten en softwarebedrijven.

Bekijk dit agenda-item

Oktober 2021

05 Oct

Klantreis werkdomein

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het werkdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
05 Oct

Reviewsessie inburgering

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het inburgeringsdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
07 Oct

Reviewsessie werkdomein

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het werkdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de werkzoekende in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de werkzoekende de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
12 Oct

Klantreis inburgering

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het inburgeringsdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
12 Oct

Klantreis werkdomein

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het werkdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
19 Oct

Klantreis inburgering

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het inburgeringsdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
19 Oct

Klantreis werkdomein

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het werkdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
20 Oct

Webinar: 'Modernisering Werkdomein: instrumentengidsen Dennis & Eva:'

N.v.t. - Online

In dit webinar nemen we u mee in mogelijkheden van de instrumentengidsen Dennis en Eva, het werklandschap en de modernisering van het werkdomein.

Bekijk dit agenda-item
21 Oct

Reviewsessie werkdomein

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het werkdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de werkzoekende in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de werkzoekende de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
26 Oct

Reviewsessie werkdomein

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het werkdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de werkzoekende in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de werkzoekende de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
26 Oct

Reviewsessie inburgering

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het inburgeringsdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de statushouder in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de statushouder de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item

November 2021

02 Nov

Webinar PGB2.0

Online

Iedere 6 weken organiseert VNG Realisatie een webinar over PGB2.0 om gemeenten mee te nemen richting de landelijke implementatie.

Bekijk dit agenda-item
04 Nov 11 Nov

Vierde Week van Grip op Informatie

Van donderdag 4 tot en met donderdag 11 november: Vierde Week van Grip op Informatie

Bekijk dit agenda-item
09 Nov

Klantreis werkdomein

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het werkdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de werkzoekende in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de werkzoekende de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
09 Nov

Regiobijeenkomst Dennis & Eva: Midden-Gelderland, Rijk van Nijmegen en Achterhoek 

In deze regiobijeenkomst hoort u meer over Dennis en Eva, en hoe uw gemeente of arbeidsmarktregio deze instrumenten kunt inzetten. Gemeenten en arbeidsmarktregio’s krijgen met Dennis en Eva steeds meer grip op de kwaliteit en effectiviteit van de dienstverlening. Hiermee ontstaat een mooie beweging in het werkdomein: een kwaliteits- en efficiëntieslag die pas net is begonnen. Uw gemeente of arbeidsmarktregio is van harte uitgenodigd hierbij aan te sluiten. 

Bekijk dit agenda-item
10 Nov

Eva verdiepende sessie

Online

Eva ondersteunt gemeenten om instrumenten voor werkzoekenden transparant en gestructureerd inzichtelijk te maken. Deze instrumenten kunnen dan bewust op basis van wetenschappelijke inzichten ingezet worden in de dienstverlening aan werkzoekenden. Met deze pilot sluiten gemeenten aan op fase 1 van het programma Dennis en Eva. Hierin kunnen gemeenten Eva in gebruik nemen en werken we gezamenlijk met gemeenten, VNG, en TNO aan optimalisatie van instrumentengids Eva.

Bekijk dit agenda-item
16 Nov

Klantreis werkdomein

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het werkdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de werkzoekende in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de werkzoekende de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
17 Nov

Webinar: 'Modernisering Werkdomein: instrumentengidsen Dennis & Eva:'

N.v.t. - Online

In dit webinar nemen we u mee in mogelijkheden van de instrumentengidsen Dennis en Eva, het werklandschap en de modernisering van het werkdomein.

Bekijk dit agenda-item
23 Nov

Reviewsessie werkdomein

online

We nodigen u uit voor de sessies in het kader van het service blueprint-traject in het werkdomein. De service blueprint-methodiek is een gestructureerde manier om de klantreis vanuit de werkzoekende in kaart te brengen. Het doel is om inzichtelijk te maken wat voor de werkzoekende de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!

Bekijk dit agenda-item
24 Nov

Regiobijeenkomst Dennis & Eva: Haaglanden, Holland Rijnland en Midden-Holland

online

In deze regiobijeenkomst hoort u meer over Dennis en Eva, en hoe uw gemeente of arbeidsmarktregio deze instrumenten kunt inzetten. Gemeenten en arbeidsmarktregio’s krijgen met Dennis en Eva steeds meer grip op de kwaliteit en effectiviteit van de dienstverlening. Hiermee ontstaat een mooie beweging in het werkdomein: een kwaliteits- en efficiëntieslag die pas net is begonnen. Uw gemeente of arbeidsmarktregio is van harte uitgenodigd hierbij aan te sluiten. 

Bekijk dit agenda-item

December 2021

07 Dec

Webinar PGB2.0

Online

Iedere 6 weken organiseert VNG Realisatie een webinar over PGB2.0 om gemeenten mee te nemen richting de landelijke implementatie.

Bekijk dit agenda-item