Leerkring Omnichannel Strategie

Leerkring Omnichannel Strategie

Op woensdag 28 april vindt de Leerkring Omnichannel Strategie plaats.

Graag nodigen Gebruiker Centraal, A&O fonds Gemeenten en VNG Realisatie u uit voor de Leerkring Omnichannel Strategie. Ligt uw interesse bij klantgedreven werken om de klantinteractie tussen gemeenten en hun burgers en ondernemers te versterken? Meer weten wat de juiste kanaalstrategie kan betekenen voor de gemeentelijke dienstverlening? Mis dan deze bijeenkomsten - in het voorjaar van 2021 - niet.

Waarom?

Burgers en ondernemers hebben vaak via verschillende kanalen contact met de gemeente. Denk aan het raadplegen van informatie via een mobiele app, online formulieren of een persoonlijk gesprek aan de balie. Deze verschillende kanalen hebben voor- en nadelen. Een werkgroep van gemeenten en overheidsorganisaties zijn op dit moment bezig met een omnichannel strategie.

Wat gaan we doen?

Maak in twee dagdelen kennis met experts, de lessons learned en ontvang praktische tools voor de eigen omnichannel aanpak.

Het programma

Het programma bestaat uit twee online dagdelen:

Dagdeel 1

Aan de slag met de volwassenheidsscan omnichannel. Vragen die aan de orde komen:
• Wat is omnichannel en waarom is het belangrijk?
• Wat zijn de bouwstenen?
• Waar kan ik de eerste stappen maken?
• Welke handelingsperspectieven of organisaties kunnen mij hierbij helpen?

Gastsprekers: Victor Zuydweg, Zakia Boucetta en Willem Pieterson.
Moderator: Alexandra van der Lee.

Dagdeel 2

Er wordt teruggekeken op dagdeel 1. Hoe versterk je de eigen Omnichannel aanpak?
Gebruiker Centraal en A&O fonds Gemeenten gaan in op het vervolg leeraanbod en de tools om de omnichannel strategie verder vorm te geven.

Gastsprekers: Victor Zuydweg, Zakia Boucetta, Joost Groenestein en Djulianti van der Ven.
Moderator: Alexandra van der Lee.

Deelnemen?

Inschrijven kan voor onderstaande dagen:

  • woensdag 28 april en dinsdag 29 juni
  • donderdag 29 april en dinsdag 29 juni
  • dinsdag 25 mei en dinsdag 29 juni
  • donderdag 27 mei en dinsdag 29 juni

Locatie en tijd

  • Online
  • Van 09.00- 12.00 uur 

Doelgroep

De uitnodiging voor deze bijeenkomst is voor: adviseur dienstverlening, communicatie of klantcontact/ beleidsmedewerker dienstverlening /cluster of afdelingshoofd dienstverlening/ contentmanager.

Kosten

Deelname is gratis. We houden bij de aanmeldingen rekening mee dat er per gemeente voldoende mensen erbij kunnen zijn, zo bieden we iedere gemeente een plek voor de leerkring.

Meer informatie

Vragen?

Stuur een e-mail naar Zakia Boucetta, projectleider omnichannel strategie VNG Realisatie: zakia.boucetta@vng.nl