Dienstverlening

Volop inspiratie in Kijken als een Klant #2

In het boekje Kijken als een klant #2 vertellen gemeenten over hoe zij werken aan klantgedreven dienstverlening. Alle mensen die aan het woord komen hebben één ding gemeen: ze zijn ervan overtuigd dat betere dienstverlening begint met leren kijken als een klant. Bijvoorbeeld door te werken met serviceformules, klantreizen in kaart brengen en (veel meer) te meten wat er gebeurt op je website. Lees het boekje en laat u inspireren!

Publicatie Kijken als een klant#2

 

Klantgedreven dienstverlening

Gemeenten zijn de meest nabije overheid en inwoners en ondernemers mogen erop vertrouwen dat uitkeringen op tijd worden betaald, lantaarnpalen het doen, de vuilnis wordt opgehaald, verkiezingen betrouwbaar zijn. Tegelijk verwachten inwoners en ondernemers meer: zij verwachten niet alleen goede dienstverlening, maar zij hebben ook verwachtingen van de manier waarop gemeenten deze diensten leveren. Een betere en snellere dienstverlening, meer transparantie, meer eigen regie van de burgers, een beter begrip en betere informatie. Echt luisteren naar de wensen van inwoners en ondernemers, daar gaat het om bij klantgedreven dienstverlening. De mensen die in dit boekje aan het woord komen, vertellen u hoe zij daar - met hart & ziel - aan werken.

Samen met VNG Realisatie

De gemeenten die aan het woord komen, werken aan die klantgedreven dienstverlening met in hun bagage de instrumenten van VNG Realisatie. Instrumenten die zicht geven in wat beter kan. En die helpen gemeenten te luisteren naar de wensen van inwoners en ondernemers. En zo dienstverlening te ontwikkelen die past bij deze tijd en die is voorbereid op de toekomst. En vooral: waarin de menselijke maat vooropstaat.