Vrouw achter een computer

Praat mee over de toekomst van de dienstverlening in het inkomensdomein

Vanaf juni start VNG realisatie het traject, waarbij deelnemers aan de hand van klantreizen de hulpvragen, processen en wensen van inwoners in kaart brengen. Gemeenten krijgen concrete handvatten met behulp van de Service Blueprint-methodiek. Deze handvatten komen onder meer van pas bij het gebruiken van lopende en nieuwe wetstrajecten, het moderniseren van het inkomensproces en de daarbij passende digitale voorzieningen voor zowel inwoners als professionals, vrijwilligers en andere betrokkenen in het inkomensdomein.

Deelnemers

Iedereen binnen het inkomensdomein kan hierbij helpen: van vrijwilligers tot inkomensconsulenten, van teamleiders tot ervaringsdeskundigen. Wij zijn op zoek naar deelnemers a) vanuit de praktijk (inkomensconsulenten, wijkcoaches, vrijwilligers etc.) en b) medewerkers op het gebied van dienstverlening, beleid, informatievoorziening en juridische zaken. Met de eerste groep worden de klantreizen (onderdeel van de Service Blueprint) opgesteld en met de tweede groep gaan we op verschillende lagen de opgestelde klantreizen verdiepen op het gebied van dienstverlening en technologie.

Planning

De data voor de werksessies zijn als volgt:

Klantreissessies en reviewsessies

Klantreissessies

Reviewsessies

22 Juni – 09:00 tot 12:30

29 Juni – 09:00 tot 12:00

24 Juni – 09:00 tot 12:30

12 Juli – 09:00 tot 12:00

1 Juli – 09:00 tot 12:30

15 Juli – 09:00 tot 12:00

6 Juli – 09:00 tot 12:30

21 Oktober – 09:00 tot 12:00

8 Juli – 09:00 tot 12:30

 

13 Juli – 09:00 tot 12:30

 

7 Oktober – 09:00 tot 12:30

 

14 Oktober – 09:00 tot 12:30

 

Aanmelden

Aanmelden voor het webinar is niet nodig. Aanmelden voor de sessies is pas mogelijk nadat het webinar heeft plaatsgevonden.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met Peter Dinh via Peter.Dinh@vng.nl of 06 – 29 63 38 87.