Doe mee met de klantreis-sessies in het werkdomein

Doe mee met de klantreis-sessies in het werkdomein

Om inzichtelijk te maken wat voor de werkzoekende de ideale reis is in de dienstverlening zodat hij of zij zo goed mogelijk geholpen kan worden, organiseert VNG tot en met 19 oktober diverse klantreis-sessies in het werkdomein. Met behulp van de service blueprint-methodiek wordt de klantreis vanuit de werkzoekende in kaart gebracht. Voor de sessies vanaf 21 september zoeken we nog deelnemers die willen meedenken.

  • Voor de klantreissessies nodigen we mensen uit die direct contact hebben met werkzoekenden, zoals: werkzoekenden, ervaringsdeskundigen, coaches en begeleiders. Samen met gemeenten en ketenpartners gaan we graag met u hierover in gesprek!
  • Voor de reviewsessies nodigen we mensen uit die iets meer afstand hebben tot de werkzoekenden, zoals; juristen, beleidsmedewerkers, projectcoördinatoren en teamleiders. In deze sessies zullen we de klantreizen gaan reviewen met uw hulp.

Hieronder vindt u een overzicht waarin u ziet welke onderwerpen op welke datum besproken worden. Wij nodigen u uit om bij de sessies aanwezig te zijn waar u het meeste kunt bijdragen.

Overzicht klantreis- en reviewsessies:

  • 7 september
    • 1. Hasam wil hulp omgaan met zijn PTSS
    • 2. Klantmanager Jessica ondersteunt Jurgen om te kijken wat nodig is om maatschappelijk fit te worden
  • 14 september
    • 3. Ronald krijgt een opleiding aangeboden om zich te certificeren als heftruckchauffeur
    • 4. Fardau ontdekt via een werkervaringsplaats dat de werkzoekende niet goed functioneert binnen haar bedrijf
  • 21 september
    • 5. Halima en haar nieuwe werkgever maken afspraken rondom haar parttime baan
    • 6. Klantmanager werk Jessica wordt ondersteund in het goed verzorgen van o.a. nazorgtrajecten
  • 23 september Reviewsessie: Klantreis 1,2,3
  • 5 oktober
    • 7. Restauranteigenaar Enes wil weten of er regelingen zijn die hem kunnen helpen zijn personeel te behouden
    • 8. HR-adviseur Monique stelt een traject voor om financiële problemen van Ellis aan te pakken
  • 7 oktober Reviewsessie: Klantreis 4,5,6
  • 12 oktober
    • 9. Klantmanager werk Jessica beslist samen met Henk dat hij er baat bij zou kunnen hebben bij het trainen/ontwikkelen van werknemers-, sollicitatie- en presentatievaardigheden
    • 10. Ellis is binnenkort boventallig, ze wordt via een VWNW-traject naar een nieuwe baan begeleid
  • 19 oktober
    • 11. Jurgen heeft extra opleiding nodig. Hij verkent met zijn werkzoekendenbegeleider mogelijkheden
    • 12. De werkervaringsplaats van Jurgen (vervolg) heeft niet tot een duurzame samenwerking geleid; er wordt een heroriëntatie gestart
  • 21 oktober Reviewsessie: Klantreis 7,8,9
  • 26 oktober Reviewsessie: Klantreis 10,11,12

In november zijn er nog drie klantreizen en een reviewsessie voor ‘blinde vlekken’.

Meld u aan voor de sessies in het werkdomein.

Meer weten over de de service blueprint-methodiek? In deze video wordt het duidelijk uitgelegd.
Op 30 augustus heeft een webinar plaatsgevonden waarin de context, de aanpak en het doel van de klantreis-sessies is toegelicht. Dit webinar kunt u terugkijken via YouTube.

Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u ons bereiken op onno.mahler@vng.nl.