Plein Dienstverlening

Plein Dienstverlening

Kijken met de ogen van inwoners en ondernemers

Gemeenten werken dagelijks aan de best mogelijke dienstverlening. Vanuit het perspectief van inwoners én ondernemers. Het is daarom belangrijk om inwoners en ondernemers te betrekken bij de ontwikkeling van diensten. Op zo’n manier dat iedereen optimaal gebruik kan maken van de (digitale) dienstverlening van gemeenten. Oók mensen voor wie het (soms) lastig is om digitaal zaken te doen. 

Daarbij werken gemeenten steeds meer samen met uitvoeringsorganisaties als DUO, SVB, UWV. Want: inwoners en ondernemers verwachten dat ze zaken kunnen doen met één overheid. 

Wilt u weten op welke manieren u als gemeente écht vanuit klantperspectief aan de slag kunt? Het Plein Dienstverlening is ‘aangekleed’ met levensgrote posters met uitgevoerde klantreizen, gebruikte persona’s en serviceformules. Zelfstandig te bestuderen, maar natuurlijk geeft ons dienstverleningsteam graag tekst en uitleg. Ook kunt u op het plein een ‘fasterclass’ volgen: "de klant als leermeester". U leert dan wat interviewen van klanten oplevert en waarom het belangrijk is er de tijd voor te nemen. 

Verder komen op het plein een formuletafel – daar wordt (levendig) gediscussieerd over het gebruik van serviceformules –, korte ‘energizers’ ter voorbereiding op sessies en nog veel meer…