klantreizen

Module klantreizen

Gemeenten werken voortdurend aan verbetering van dienstverlening aan inwoners en ondernemers. VNG Realisatie biedt ondersteuning aan gemeenten die hierbij de methode ‘klantreizen’ willen gebruiken. Doet u het als gemeente goed in de ogen van de klant? En waar kan het beter? De leermodule klantreizen helpt u antwoorden te vinden op deze vragen.

Op 14 mei biedt VNG Realisatie de module klantreizen weer aan. Doet u ook mee?

Programma

In de online en offline leermodule krijgt u alle stappen van de methode Klantreizen uitgelegd aan de hand van twee workshops en de online leeromgeving. U doorloopt met uw eigen vraagstuk een klantreis. Zo leert u hoe u de dienstverlening vanuit het perspectief en de behoefte van inwoners en ondernemers het beste inricht en continu verbetert. Ook kunt u op gestandaardiseerde wijze de klantreis en de bijbehorende verbeteracties voor uw gemeente vastleggen. Deelname aan de leermodule is kosteloos voor gemeenteambtenaren. Starten is het hele jaar door mogelijk.

Workshops

Het offline gedeelte van de leermodule bestaat uit het deelnemen aan twee workshops. Daarin krijgt u uitleg over en en ondersteuning bij de uitvoering van de klantreis. De workshops vinden plaats in Utrecht en duren 4 uur.

Online leeromgeving

In de leeromgeving vindt u lesmateriaal, praktijkopdrachten en video’s. Na aanmelding in de online leeromgeving heeft u een jaar lang toegang. De leeromgeving is plaats- en tijdsonafhankelijk te benaderen. U bepaalt dus zelf wanneer het u het beste uitkomt. Via de leeromgeving heeft u contact met de klantreiscoach en levert u uw opdrachten in. De klantreiscoach geeft u vervolgens tips op uw ingeleverde werk en beantwoord uw vragen. Uw medecursisten bereikt u ook via de leeromgeving, zodat u kunt overleggen en kennis kunt delen.