Webinar

Leermodule Service Blueprints voor gemeenten

Hoe ziet de ideale gemeentelijke dienstverlening eruit? En wat vraagt dat van de verschillende disciplines, zoals ICT, werkprocessen en wetgevingen? Voor toegankelijke en inclusieve gemeentelijke dienstverlening is inzicht nodig in de leefwereld van inwoners, bedrijven en instellingen. De Service Blueprint methodiek is hiervoor geschikt. Gemeenten kunnen met deze methodiek de ideale klantreis voor verschillende doelgroepen ontwikkelen. De Service Blueprint-methodiek zorgt voor ‘een blauwdruk’ van de ideale dienstverlening en maakt inzichtelijk welke disciplines betrokken zijn zoals ICT, werkprocessen, KPI’s en wetgeving. Na succesvolle implementaties in enkele gemeenten presenteert VNG Realisatie nu aan alle geïnteresseerde gemeenten de leermodule Service Blueprints methodiek.

Deze leermodule is geschikt voor gemeentelijke medewerkers met basiskennis van klantreizen. Wij ontvangen u graag op een van onze leermodules.

Praktische informatie

De leermodule bestaat uit een online leermodule voor zelfstudie en uit twee online werkgroepen van drie uur. In deze werkgroepen komen deelnemers meer te weten over de aanpak van de Service Blueprints-methodiek in de praktijk.

Data online werkgroepen:

  • 9 december
  • 23 december

Bij vragen en/of onduidelijkheden, stuur een e-mail naar: latara.Schellen@vng.nl