Extra klantreis schuldenlandschap

Extra klantreis schuldenlandschap

Wat is de ideale klantreis van een inwoner in het kader schuldhulpverlening? Over deze vraag hebben o.a. ervaringsdeskundigen, informatieadviseurs, schuldhulpverleners, dienstverleners zich de afgelopen periode gebogen tijdens de zogenaamde Service Blueprints sessies. Met deze beproefde methode verplaatsen deelnemers zich in de knelpunten, informatiebehoeften en contactpunten in delen van het schuldhulpverleningsproces, in alle stappen van de ‘reis’ die een inwoner maakt. Dit levert de nodige inzichten op, om het (digitale) contact met inwoners relevanter, interessanter, leuker en dus kwalitatiever te maken. Het is dus gericht op de gewenste situatie in de keten van schuldhulpverlening.

In de maand oktober zijn met diverse professionals, vrijwilligers en ervaringsdeskundigen de onderdelen “Schuld afbouwen” en “Nazorg” uitgewerkt.

Graag nodigen wij schuldhulpverleners van kleine gemeenten uit voor een extra reviewsessie op 26 november. Tijdens deze review gaan wij in gesprek om te kijken of de opgestelde klantreizen en service blueprints ook toepasbaar zijn voor kleine gemeenten of dat er grote verschillen zijn als het gaat om de dienstverlening aan inwoners met (beginnende) schulden.